Ačkoliv si o objektivnosti testů myslíme ve spoustě případů své, tak jsem Vám na následujících stránkách vypsali výsledky testů letních a zimních pneumatik, které provedly významné automobilové magazíny a německý automotoklub ADAC.
Doporučujeme Vám však i tyto testy brát s nadhledem. Zde je pár bodů, na které je při brát v testech důležitý zřetel:
metodika hodnocení jednotlivých zkoušek - každá zkouška je hodnocena jinými kriterii, většinou je vyjádřená procenty, jednotlivé zkoušky tak mohou zásadně ovlivnit konečné pořadí. Je jasné, že brzdná zkouška a odolnost vůči aquaplaningu bude mít v konečném pořadí větší váhu než například zkouška spotřeby paliva, je tak dobré brát v úvahu i jednotlivé dílčí výsledky.
vliv testovacího automobilu - testovací automobil hraje při testech velmi zásadní roli. Každá pneumatika se na každém autě chová jinak a každé auto má jiné jízdní vlastnosti, jiné těžiště, rozměry, váhu i technický stav. A hlavně je důležité mít na paměti i stav a stáří vlastního automobilu:-)
podmínky testování - to se týká hlavně zimních pneu. Je důležité, aby testy byly prováděny opravdu v zimě a ne na simulovaných zimních podmínkách, kdy teplota prostředí je ve skutečnosti 15-20 stupňů
Je jasné, že test pneumatik ledaccos ukaže a pokud skončí pneumatika na posledním místě s hodnocením "nedoporučeno", tak to něco ukazuje. Na těchto místech většinou končí čínské nekvalitní pneumatiky, které jsou mnohdy i životu nebezpečné. Na druhou stranu, pokud je z 12 testovaných ultravýkonných pneumatik, 10 premiových značek nejvyšší kvality a zbylé jsou pneumatiky středního segmentu,které skončí poslední, neznamená to, že by ty dvě byly nebezpečné nebo nekvalitní.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 609 |
tento týden | 1 625 |
dnes | 246 |