Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Barum Bravuris 3:

Barum Bravuris 3

Český výrobce pneumatik Barum, představil pro letní sezonu 2014 novinku Barum Bravuris 3. Nový dezén nahradí stávající a léty prověřený dezén Bravuris 2 ve většině rozměrech, s vyjímkou rozměru 195/65 R15, kam se posouvá místo Bravuris 2 dezén Brillantis 2, který se vyráběl dosud v menších 13" a 14" rozměrech. Podle mě to není ze strany Barumu úplně dobrý krok, protože Brillantis 2 je pneumatika určená a konstruovaná primárně na menší vozidla, takže na těžších a větších vozidlech typu Škoda Octavia může pneumatika rychleji odcházet. Ale třeba to má Barum vymyšlené a rád se budu mýlit, ale to ukáže čas. Nicméně nový dezén Bravuris 3 vypadá opravdu velmi pěkně a propracovaně, takže se potenciální uživatelé tohoto dezénu mají na co těšit. Tím, že byla pneumatika představena nedávno a recenzi dělám z kraje jara, tak to není recenze jako taková, protože nemám zpětnou referenci od zákazníků, to nastane až na konci léta před zimou a recenzi tak doplním později. Berte tedy tuto recenzi spíš jen jako takové představení a prohlédnutí pneumatiky, co je na ní nového a co má konkrétní část pneumatiky na starosti. V tuto chvíli byly oznámeny výsledky testu německého ACE/GTU v  rozměru 225/45 R17, kde tato novinka skončila na 9. místě z 11 testovaných pneumatik. Nicméně z toho nelze moc usuzovat, protože v testu byly primárně testovány pneumatiky a vzhledem ke známkám chování na mokru, je to celkem na dobré cestě. Pojďme si tedy novinku představit, ať víte do čeho jdete:-)





Nový dezén Barum Bravuris 3 je stejně jako předchůdce asymetrický. Dezén tvoří čtyři hluboké odvodové obvodové drážky, které rozdělují dezén na vnější a vnitřní s rozdílným tvarováním dezénových bloků. Nová pneumatika má zcela novou konstrukci a tvar běhounu. Bočnice má specifické zaoblední a tvar, kvůli nízké vnější hlučnosti a také kvůli lepšímu obtékání vzduchu a odvodu vzduchu. Čímž je také dosaženo nízkého valivého odporu.




První velkou novinkou, je velmi pěkně propracovaný systém drážek na krajní dezénové části vnější strany pneumatiky (viz obr. níže). Vnější hrana je rozdělena po dvou dezénových blocích, které jsou rozděleny jednotným spojeným žebrem podél celého obvodu. Což je velmi zajímavé a jednoznačně to bude mít za následek vysokou míru jízdní stability při jízdě do zatáčky a pneumatika tak bude velmi přesná. Párové dezénové bloky mají navíc zkosené hrany, což je vynikající věc, která je převzatá od premiové ContiPremiumContact 5 a SportContact 5, díky zkoseným hranám bude pneumatika výborně brzdit, ale hlavně se při brždění nebudou lámat dezénové bloky a zbytečně se odírat. To je výrobná věc, která je potřeba hlavně u vysokého vzorku pneumatiky, protože čím vyšší vzorek, tím více se bloky mají tendenci v zátěži při brždění lámat. Další výhodou je, že bloky mají kolem sebe opravdu hluboké drážky, což je na dnešní dobu nevídané a tím pádem bude pneumatika výborně odvádět a održet vodu proudící do pneumatiky z boku. 






Středovou částí pneumatiky mi trochu přijde, že se Barum nechal inspirovat Pirelli P7 Cinturato. Středová část je tvořena třemi řadami dezénových bloků, ve kterých jsou "proti sobě" poskládáné drážky ve tvaru písmena L, Tyto drážky mají za úkol nasát přebytečnou vodu, kterou by nestíhaly odvést obvodové drážky za dezén a vytlačovat je v okamžiku uvolnění hlavních drážek. Další vlastností těchto drážek je, že se jimi pneumatika ochlazuje a nepřehřívá se. Samozřejmě hrany těchto drážek jsou pochopitelně klopené. Další novinkou je, že tyto drážky jsou třístupňové. To znamená, že mají tři stupně hloubky, dochází tak k precizním vlastnostem při různých stupních ojetí a hlavně voda se nezaplní konstantně, ale stupňovitě podle jejího množství.




A dostáváme se k vnějšímu rameni. Vnější rameno je tvořeno velkým množstvím drážek a je to z důvodu, že vnitřní rameno a vlastně vnitřní část pneumatiky, má za úkol podporovat brždění a přilnavost při jízdě do zatáčky na odlehčeném kole. 



Barum Bravuris 3 má zcela novou směs a nese tak označení Barum Bravuris 3 HM - High Mileage, tedy označení pneumatiky s vysokým kilometrovým proběhem. Barum tvrdí, že pneumatika díky nové směsi má životnost vyšší o 26%. Osobně bych tomu i věřil, protože pneumatika má velmi povedené tvarování běhounu, je to velmi povedená pneumatika, která rozhodně nezklame a je to pneumatika, která při své ceně nabízí vynikající jízdní vlastnosti a vysokou životnost. Jak to bude ale v praxi na různých autech ukáže čas. Rozhodně ale Barum vytvořil velmi povedenou pneumatiku, které můžete 100% věřit.


Produktové video Barumu:


https://www.youtube.com/watch?v=sDS-4sPNJBU


Pneumatiky Barum Bravuris 3 můžete zakoupit v našem obchodě. Kompletní nabídku naleznete ZDE

návštěvníků stránky
celkem2 178 957
tento týden1 756
dnes183