Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Nokian Wetproof:

Nokian Wetproof

Finská továrna značky Nokian je známá především díky špičkovým zimním pneumatikám. V posledních 8 letech je ale čím dál více oblíbená i v létě. Jednak je to díky zkušenostem se zimními dezény, tak lidé věří i letním. Dalším důvodem je, že spousta ostatních výrobců trochu "vyklízí pole" a soustředí se více než na řidiče na úsporu vlastních nákladů a zvýšení ziskovosti na úkor kvality, protože jim došli jednoduše nápady a další výrobci se trochu trápí a snaží se splnit legislativu EU takovým způsobem, že to nakonec ubere tam, kde nemá. A pak je tu právě Nokian, který tohle dokáže všechno spojit a vytáhnout z toho maximum. V čem je tajemství jejich úspěchu by bylo na samostatný článek, ale v kostce o tom, že dělají vše naplno. A take představení jejich produktů je úplně jiné. Zatímco u ostatních výrobců čtete věty a body, které se honosí, jak současná novinka zase zastaví o 3% více, než předchůdce, nebo že ušetří dokonce o 7% více paliva a já si jen tak říkám, že vlastně by to auto mělo zastavit doslova na místě, protože když sečtu všechna ta procenta za ta léta zpět, tak pneumatika stejné značky tehdy byla horší v brždění o mnohdy i celých 70%. Zvláštní, že? Proto se mi líbí, že u Nokianu je to úplně jinak. Oni si berou vždy z původního dezénu to dobré a zlepšují pořád původní dezén a posouvají pneumatiku dál. Není tak náhodou, že v dezénu Nokian Wetproof najdete prvky z předchůdce Nokian Line, ale i z dezénu Nokian H, nebo i zimních Nokian WR A4 či WR D4. Pneumatika je na trhu rok a už minulý rok se to projevilo na testech. Test Auto Motor und Sport vyhrála v rozměru 215/55 R17, stejně tak švýcarský ACE Lenkrad v rozměru 205/55 R16 a v ostatních testech skončila do třetího místa. Prostě finové věděli kam udeřit a udeřili správně. 


Nokian Wetproof vychází ze svého předchůdce Nokian Line, který se vyráběl téměř šest let. Byl to skvělý dezén, skvěle odváděl vodu a pyšnil se hlavně čtyřmi odvodovými drážkami na vodu v každé šířce pneumatiky, což z ní dělalo jednu z nejlepších pneumatik na mokro vůbec. Nokian má ve všech dezénech za cíl hlavně mokro. 

Dezén pneumatiky je asymetrický. To už je u letních pneumatik naprostý standart. Takový dezén představuje vyvážnou kombinaci komfortu a přesnosti jízdy a ovladatelnost na mokru po celou dobu životnosti. Směrový dezén by v dnešní době fungoval na mokru sice lépe, ale kratší dobu, od poloviny životnosti by ztrácel a byl nekomfortní. Dezén by se dal rozdělit do dvou částí. Vnitřní část dezénu je tzv. bezpečnostní zona. Tato část dezénu se stará o maximálni odvod vody, snižuje riziko aquaplaningu. Zatímco vnější zona, tzv. stabilizační zona, drží auto v zatáčkách, zajišťuje jízdní stabilitu při manévrování a zpřesňuje jízdu na vozovce. 


Celý dezén je tvořen třemi širokými obvodovými žebry a čtyřmi odvodovými leštěnými drážkami. Ty už jsou u všech dezénů Nokianu standartem. Leštěné drážky odvadí co nejrychleji vodu z dezénu a hladký povrch rychleji odvádí vodu pryč. Nechybí samozřejmě technologie golfového míčku pro tichou jízdu. Na středových žebrech jsou umístěny šikmé drážky pro vytlačování zbytkové vody. A tam narážíme na inovaci, kterou má tato pneumatika jako první. Jsou to dezénové drážky Responsive Lock. Představte si to asi takto: Uvnitř těch malých drážek jsou proti sobě drobné zámečky, v jedné je žlábek a proti ní výstupek. Pneumatika když zatáčí, nebo udělá auto manévr, tak dezén mění svůj tvar a drážka se uzavře, zjednodušeně se spojí v jeden celek a nebude tam malá mezera. Aby nedošlo k tomu, že tato nezpevněná část žebra nebude nestabilní, zjednodušeně nebude se žmoulat a tím zrácet přilnavost jsou tam právě tyto malé zámečky, které do sebe zapadnou a zpevní dezén. U zimních pneumatik tomu výrobci říkají 3D systém drážek, ale u letních je to v tomto pojetí opravdu naprostá novinka.

Na krajním vnitřním žebru bezpečnostní zony je tzv. Coanda Technology. Tento systém je použitý u zimní Nokian WR A4. Znamená to, že kraj vnějšího bloku uvnitř u drážek není hranatý, ale je tam zaoblený výstupek, který usměrňuje proud vody tak, aby nenarazil do boku dezénové bloku a nedocházelo tam k turbulencím vody. 

Na vnějším rameni došlo oproti předchudci ke změně jen lehké. Rameno je více širší a více jednotné, takže vnější bloky nejsou namáhány na otěr a drží lepší stabilitu. Drobné drážky z boku dezénového bloku pro zbytkovou vodu zůstali. 

Pneumatika má zcela novou směs Aqua Hybrid. Je to nejmodernější směs pneumatiky s moderními typy polymerů a zdokonalenou křemíkovou strukturou. Zajišťuje vynikající kilometrový proběh, skvělou přilnavost a hlavně velmi nízký valivý odpor. 

Přepracovaný je i tvar běhounu. No a kombinace těchto všech prvků dělá z pneumatiky Nokian Wetproof neuvěřitelně tichou pneumatiku. Sám je mám na svém autě a musím říct, že je to velmi velmi tichá a komfortní pneumatika. 
Pro koho je tak Nokian Wetproof určená? Prakticky úplně pro každého řidiče. Pneumatika je komfortní určená pro vozy střední třídy, zvládne i ostřejší sportovněji pojatou jízdu. Je jistá, bezpečná a to vše při ceně, která je daleko nižší než ostatní premiové značky. Dostanete tak pneumatiku, která Vás nezklame a která se Vám odvděčí maximálním nasazením za každé jízdní situace.
návštěvníků stránky
celkem1 559 355
tento týden1 919
dnes55