Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Michelin Pilot Sport 4:

Michelin Pilot Sport 4

Když jsem si nyní přečetl svojí recenzi na pneumatiku Michelin Pilot Sport 3, tak mě napadlo, co mám vlastně psát o nástupci této vynikající a špičkové pneumatiky, která se vyráběla šest let. Tu otázku jsem si položil proto, protože "trojka" byla při svém uvedení hodně vyspělá a povedená a rozhodně nabízela daleko víc, než pneumatiky ostatních premiových výrobců v tehdejší době. Dnes je doba trochu jiná. Pneumatiky prémiové třídy jsou tak strašně srovnané, že běžný řidič rozdíly mezi pneumatikami prémiové třídy nemá absolutně šanci postřehnout. Nějaké rozdíly jsou rozeznatelné v hlučnosti a pak při ostřejších jízdách na vysokém vodním filmu, kde ovšem z poloviny má vliv i auto a jeho elektronické, brzdné a bezpečnostní systémy. Přesto je třeba říct, že když jsem se dozvěděl, že Michelin připravuje nový dezén pro léto 2016, tak jsem byl opravdu zvědavý, jak to dopadne. Že se Michelin v posledních letech trápí je obecně známo, zímní dezén Alpin 5 zůstal trochu za očekáváním a dezén Michelin Primacy 3 se zase vyznačuje oproti předchůdci Primacy HP o dost menší výdrží. Nicméně zrovna toto bychom Michelinu neměli vyčítat, protože kilometrové proběhy jsou nižší úplně u všech výrobců od A do Z. Ale u sportovněji, nebo spíš UHP vysoce výkonných pneumatik byl Michelin vždy ten, kdo udával směr inovací a byl výrobcem, který dokázal dokonale vyvážit maximální jízdní vlastnosti, komfort a výdrž. Nový dezén Michelin Pilot Sport 4 je tak hlavně jakousi evolucí dezénu Pilot Sport 3 a mně se líbí, že podstata a skladba dezénu zůstala zachována. 


Tentokrát netradičně začneme uvnitř pneumatiky, protože tam je největší rozdíl. U pneumatiky byla použita zcela nová směs pryže s funkčními elastomery a silikou. Tímto použitím je docílena hlavní část vylepšení vůči Pilot Sport 3 a tím je přilnavost na mokrém povrchu. V tomto měla u velkých širokých rozměrů totiž trojka trochu problém, že se nedokázala co nejrychleji přizpůsobit prochladnutí od vody za deště. To je právě zcela novou směsí eliminováno. Další velkou novinkou je technologie Dynamic Response. U Pilot sport 4 je použit hybridní aramidovo-nylonový pás, který daleko rychleji a snadněji přenáší reakce řidiče při změně řízení na pneumatiku (něco podobného už udělal Dunlop před osmi lety u dezénu SP Sportmaxx TT, kde byla použita vlákna z kevlaru). Pneumatika je tak daleko pružnější, reaguje okamžitě na změny řízení, což je u moderních aut, které mají daleko přesnější posilovač a vůbec celý systém řízení, opravdu velmi důležité. Dezén se tak přizpůsobuje daleko rychleji vozovce, je pružnější a rychleji vyrovnává nerovnosti a drží tak daleko přesněji a pevněji ideální stopu.


Samotný dezén oproti předchůdci doznal jen minimálních změn. Dezén je nadále asymetrický a vyznačuje se také hodně širokým vnějším ramenem, které zajišťuje maximální stabilitu a přilnavost při jízdě do zatáček. Novinkou jsou zkosené hrany drážek a krajů dezénových bloků, což velmi zlepšuje brzdné a záběrové schopnosti, protože dezénový blok se tolik neláme. Je podstatné si ale říct, že dezénové bloky se namáhají paradoxně nejvíce, když je pneumatika nová, čím se výška snižuje, tak zkosy nejsou potřeba, protože dezénový blok je nižší a tím i paradoxně pevnější. Dezén je stále tvořen třemi velmi širokými odvodovými drážkami a jednou užší právě u vnějšího ramene. 


Změnám se dostalo i u hlavních obvodových žeber. U předchůdce byly žebra dělené příčnými drážkami. U nového dezénu je obvodové žebro jako jeden celek a jsou v nich drobné zářezy pro zbytkovou vodu. Toto ocení řidiči, kteří se rádi sportovněji svezou, protože jízda bude jistější, kvůli vysokému poměru pryže a drážek. Zářezy navíc absorbují zbytkovou vodu a vytlačují do drážek pro odvod vody vodu, které se při vysokém vodním filmu dostane pod žebro. 


Vnitřní rameno se stará hlavně o posílení brzdných vlastností a odvod vody z vnitřní části běhounu. Zajímavostí je, že vnitřní krajní rameno je více zaoblené, než vnější, které má specifický rovnější sklon s ostřejší hranou. Toto není vyloženě novinka, už jsme to mohli vidět právě u dezénu Pilot Sport 3, ale je to nevídané, vysoce funkční a jednoznačně to pomáhá přesnosti jízdy a jízdní stability. 


Co říci závěrem. Michelin Pilot Sport 4 je jednoznačně špičková pneumatika, které byť je svým zaměřením určena pro maximální výkon a přilnavost a je vyráběna pro velmi silná sportovněji laděná auta, tak je zároveň velmi tichá, hodně vydrží a je velmi vyvážená i pro běžné rodinné cestování. Tuto pneumatiku jednoznačně všemi deseti doporučuji a rozhodně se Vám investovaná částka maximálně vrátí v podobě 100% bezpečnosti a užitné hodnoty. A řekněme si narovinu, to, že Michelin vyrazil na bočnici logo Michelin Total Performance není u této pneumatiky pouze marketingový trik. Nový dezén se bude vyrábět prakticky ve všech běžných rozměrech od 16 palcových velikostí do 20 palcových velikostí v roce 2016 ve většině běžných rozměrů a v dalším roce i ve zbytku modelové řady, kde se nyní dělá dezén Pilot Sport 3.



návštěvníků stránky
celkem2 063 570
tento týden638
dnes200