Před nedávnem jsem Vám představil letošní novinku koncernu Dunlop Goodyear
a to dezén Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Původně jsem plánoval, že recenzi na Dunlop SP Sport Maxx
RT2 s recenzí na Goodyear spojím, protože pneumatiky jsou si na první pohled podobné. Ale
nakonec jsem od toho upustil, přece jen po detailnějším ohledávání, jsou si pneumatiky docela dost
rozdílné. Byť oproti minulým generacím jsou rozdíly mezi pneumatikami hodně smazané. Když se
podíváte na výsledky testů, tak Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a Dunlop SP Sport Maxx RT 2 spolu
prakticky končí úplně stejně. Tu je v něčem o chlup lepší Dunlop, tu je lepší Goodyear a zase
naopak. Ale jedno mají společné. Obě jsou špičkové.
Nový dezén Dunlopu je opět asymetrický. Má čtyři široké odvodové drážky
pro rychlý odvod vody. Na dně drážek jsou podélné malé výstupky. Ty mají za úkol narušovat
vlnovité proudění vody a vzduchu.
Velmi pěkně jsou řešená středová žebra. Vnitřní středové
rameno má Dunlop a Goodyear zcela identické. Příčné diagonální žebrování zajišťuje brždění a drážky
absorbují zbytkovou vodu, která nestačí být odvedena drážkami. Zbylá dvě středová žebra zajišťují
přilnavost v zatáčkách, drží pneumatiku na silnici a zajišťují maximální směrovou a jízdní stabilitu
jak v přímém směru ve vysokých rychlostech, tak v zatáčkách.
Velmi zajímavé jsou takové drobně zaoblené drážky vnějších středových
blocích. Nejsou příliš hluboké, ale na druhou stranu mají velký vliv na chlazení bloku při vysokých
rychlostech, že se pneumatika nebude přehřívat a bude si udržovat svojí ideální
teplotu.
Co je ale zcela identické pro Dunlop jsou krajní ramena. Ty jsou zcela
odlišné od těch, které používá Goodyear. Naopak jsou hodně podobná těm, které Dunlop používá u
dezénu Dunlop SP Sport Bluresponse. Bloky jsou opravdu hodně velké s prokládanými různě širokými
příčnými drážkami. To jednak velmi zásadně zlepšuje záběr a přilnavost v zatáčkách a také to dělá
pneumatiku velmi tichou.
Hlavní ale rozdíl je uvnitř pneumatiky. Pneumatika má oproti předchůdci
zcela novou směs a korunní kordovou vrstvu z vysokopevnostní oceli. Ta poskytuje řidiči zpětnou
vazbu a přesné řízení.
Kde já osobně
vidím hlavní rozdíl oproti předchůdci bude určitě v komfortu jízdy. Nový dezén bude určitě proti
předchůdci tišší a pohodlnější, protože se více přibližuje spíš komfortní pneumatice s prvky vysoce
výkonné sportovní pneumatiky. Na druhou stranu při ostřejší jízdě bude na předchůdce určitě něco
málo ztrácet. Ale je otázka, kolik lidí to ocenilo, protože na běžnou i na ostřejší jízdu je dezén
RT 2 ideální a pokud přejdete z předchůdce, tak zklamaní určitě nebudete.
Co je ale pro mě osobně neznámá je rozdíl mezi Dunlop SP Sport Maxx RT 2 a
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Tam si vůbec netroufnu tvrdit, která pneumatika je lepší. To ukáže
až čas. Osobně si myslím, že Dunlop bude o něco tišší a Goodyear bude zase lepší v mezních situacích
při jízdě na hraně. Ale to jsou zatím jen dedukce. Obě pneumatiky jsou nové a rozhodně povedené,
určitě Vás ani jedna z nich nezklame.
Pneumatika Dunlop
SP Sport Maxx RT 2 se bude vyrábět od 17" do 21" palcových velikostí. V průběhu roku 2016 bude
postupně nabíhat a celá modelová řada bude kompletní na jaře 2017.