Michelin Pilot Sport 3 už je na trhu sice nějaký ten pátek, uvedena byla v roce 2011, ale jak je u Michelinu zvykem u řady Pilot Sport je to pneumatika, na které se jednoznačně nešetřilo. Michelin svými pneumatikami trochu vybočuje obecně z řady premiových výrobců. Byť je prakticky cenově nejdražší, tak je to vykompenzováno neskutečnou výdrží a kilometrovým proběhem při jednoznačně nejkomfortnější jízdě. Na druhou stranu obecně platí, že je díky použité směsi, která je určená pro komfort a kilometrový proběh, také slabší na mokré vozovce. A to je právě to, co jednoznačně řada Pilot Sport maže. Pneumatika Michelin Pilot Sport 3 disponuje maximálními vlastnosti jak na suchu tak na mokru. Michelin Pilot Sport 3 pravidelně obsazuje pozice na čelech testů, například v testu 225/40 R18 magazínu Sport Auto, skončila druhá jakožto nejvyváženější pneumatika se sportovním charakterem a stejně tak i v testu Adacu v rozměru 225/45 R17, kde skončila akorát třetí. Nutno podotknout, že na této pneumatice se Michelin co do zajímavosti technologií a kreativity opravdu vyřádil.
Michelin má dle mého subjektivního názoru oproti ostatním premiovým značkám jednu obrovskou výhodu. To, co je funkční a opravdu promyšlené stlačí do jednoduchého funkčního výsledku. A tím je právě dezén Pilot Sport 3. Dezén pneumatiky je asymetrický. Je tvořený abnormálně širokým vnějším ramenem a třemi širokými odvodovými drážkami.
Vnější rameno je u této pneumatiky opravdu specifické. Je totiž abnormálně široké oproti ostatním pneumatikám a zasahuje hodně hluboko ke středu pneumatiky. Toto rameno je ale zhruba ve své tříčtvrteční části naříznuté a jeho krajní část je už v klidové poloze naklopena (viz. obrázek níže). To má za následek abnormálně vysokou a hlavně klidnou přilnavost při jízdě do zatáčky. Spousta výrobců to řeší celkovým zaoblením dezénu, což ale v mnoha případech při určité konstelaci má vliv na přilnavost v přímém směru, protože krajní plochy jsou jakoby ve vzduchu a tolik nepřilnou. U Michelinu tímto naklopením zabili několik much jednou ranou. Jednak se dezénový blok krásně při vysoké boční zátěži nezlomí, naopak krásně kopírují vozovku. Tím se pneumatika a její kostra velmi šetří a nedochází k pak tolik známému popraskání pryže. Zároveň je jízda do zatáčky velmi komfortní, protože pneumatika je stejně tichá jako při jízdě v přímém směru. Velmi zajímavé jsou také drážky v bočních příčných blocích, které jsou zaoblené a krásně vytlačují vodu do strany a zároveň nenamáhají vnitřní část vnějšího ramene.
Středová část pneumatiky je tvořena masivním středovým obvodovým žebrem, které má z každé strany schodovitě posazené zářezy, které mají zkosené hrany, pro zlepšení brzdných vlastností na suchém a mokrém povrchu, zároveň absorbují zbytkovou vodu, která nestačí odtékat z odvodových drážek pneumatiky.
Vnitřní rameno je tvořeno standartním krajním žebrem s drážkami, které jsou také klopené, ale z vnitřní strany uzavřené, hrana je hladká aby voda odcházela harmonicky za pneumatiku a krajní drážky nebyly zatěžovány zbytkovou vodou. Zajímavé je ale středové vnitřní žebro, které je tvarováno pravidelnými naklopenými čtvercovými bloky, které mají horní hrany naklopené, pro maximální brzdné vlastnosti a aby nedocházelo k potrhání dezénových bloků.
Pneumatiku Michelin Pilot Sport 3 mám na svém vlastním autě Škoda Roomster v rozměru 205/45 R16 a mohu říct, že jsem s ní velmi spokojený. Sice pro mě, velmi klidného řidiče není vyloženě určená, ale jelikož Nokian v tomto rozměru pneu vůbec nedělá, tak padla volba na Michelin. Chtěl jsem ji hlavně kvůli vysokému proběhu, výborné přilnavosti na mokru a hlavně opravdu velmi nízké hlučnosti, což Pilot Sport 3 i přes sportovněji charakterizovanou směs naprosto splňuje. Pneumatiku používám druhou sezonu a kilometrový proběh je prakticky po 15 tis. km neznatelný, což je opravdu deviza michelinu. Pokud tedy chcete od pneumatiky maximální přilnavost v kombinaci s vysokým kilometrovým proběhem a tichostí, budete s Pilot Sport 3 jednoznačně spokojeni.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 783 |
tento týden | 1 799 |
dnes | 420 |