Goodyear představil po dvou letech nástupce dezénu Eagle F1 Asymmetric 3. Goodyear tuto změnu vysvětluje tím, že nový dezén má lepší brzdné vlastnosti, zcela novou směs a vlastnosti nové směsi jsou natolik revoluční, že to chtělo rovnou nový dezén. Dezén je ale jinak úplně stejný, jako u předchozí generace, nebo respektive jsou rozdíly tak minimální, že je na první pohled neuvidíte.
Michelin pro jarní sezonu 2018 uvede na trh nástupce dezénu Michelin Primacy 3. Nový dezén čtvrté generace řady Primacy se od předchůdce liší pouze kosmeticky. Má trochu jiný sklon drážky, jinou geometrii odvodových drážek a trochu hlubší dezén, který je rovnoměrněji rozložený, takže už by nemělo docházet k opotřebení středu pneumatik, jak tomu bylo právě u trojky, která na středu měla měkčí směs kvůli zachování jízdní přesnosti a stability. Nový dezén má i jiné zaoblení krajních bloků, které má trochu ostřejší úhel., takže pneumatika i v zatáčkách na vodě bude stabilnější a přesnější. Co se kilometrového proběhu týká, tak pevně věřím, že se novým dezénem Michelin vrátí k výdrži, kterou měla Primacy HP, ale vzhledem k tomu, že současný trend výrobců se obrací jiným směrem, tak si od toho moc neslibuji.
Hankook pro jarní sezonu 2018 představil nástupce velmi oblíbeného dezénu Hankook K425 Kinergy Eco. Nový dezén K435 tak vychází ze stejné koncepce asymetrické pneumatiky se třemi odvodovými drážkami. Nový je slon krajních dezéových bloků a trochu upravený střed pneumatiky s novým systémem asymetrických drážek, které mají upravené sklony pro lepší podporu brždění a odvodu vody a lépe tak reagují na zátěž při jízdě v zatáčkách a při brždění na mokré vozovce. Jinak vzhledem k tomu, že K425 byla opravdu výborná a moc příjemná pneumatika, která neměla prakticky žádnou chybu, tak Hankook moc dalších věcí nezměnil, což je dobře.
Slovenský Matador pro sezonu 2018 uvedl dezén MP47 vyráběný dosud v 15" až 21" velikostech i pro malé rozměry 13"-15". Nahradil tak dezény MP16 a MP44, které se dosud v těchto velikostech vyráběli. Dezén je pro tyto malé rozměry upravený a bude tak mít 2-3 odvodových drážek,v závislosti na šířce pneumatiky. Jiné vlastnosti oproti větším velikostem zůstávají bez změny.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 172 959 |
tento týden | 2 975 |
dnes | 325 |