Goodyear pro letošní letní sezonu naplánoval hotovou revoluci. Do nové sezony nasadí dvě novinky a to konkrétně nástpce všech současných dezénů Duragrip, Excellence, EfficientGrip a to konkrétně dvěmi novinka EfficientGrip Compact a Performance. Celkově se bude jednat o 90 rozměrů ve všech třech segmentech standart, HP i UHP. Dezén compact (na obr) nahradí dosavadní Duragrip ve 13-15 palcových verzích. Nová pneumatika se bude opírat o zcela novou strukturu stavby kostry, oblým běhounem již od bočnic a novým systémem drážkování, kdy se lamely budou více otevírat, aby rozřezávali vodní film a dvě masivní středové drážky budou odvádět vodu za dezén. Díky nové struktuře bude pneumatika o 5% lehčí než Duragrip a díky méně materiálům nebude docházet k vysoké tvorbě tepla a pneumatika si zachová své vlastnosti i při vysoké zátěži. Dezén bude tuhý a tek nebude docházet ke ztrátám energie a vysokého opotřebení. Novinkou jsou masivní ramenní bloky, které budou pomáhat jízdní stabilitě při jízdě do zatáčky a zároveń podporovat brzdný výkon.
Goodyear EfficientGrip Performance je jak jsme již zmínili druhou novinkou goodyearu na letošní léto. Pneumatika se bude vyrábět od 14 do 18 palců, ale primárně v 15-17. Nový dezén je nástupcem klasického EfficientGrip, Nový dezén je ale zcela přepracovaný a dezén. Nová pneumatika disponuje klasickými technologiemi Goodyearu Active Braking, Wear Control pro zvýšené brzdné vlastnosti na mokrém povrchu. Pneumatika už disponuje 3D bloky, zcela novou technologií směsi ochrany patky pro nízký valivý odpor, čímž se snižuje teplo v dolní části běhounu a tím je snížen menší rozptyl energie v deformační fázi. Pneumatiká má celkově novou směs CoolCushion 2, čímž bylo redukováno teplo. Výsledkem těchto funkcí je nízký valivý odpor a spotřeba. Zcela nové je drážkování hlavních dezénových bloků, jednu část si Goodyear půjčil evidentně od koncernového bratříčka Fulda SportControl. Drážky na vnějších ramenech jsou optimalizované a extra tenké, což zabraňuje hluku pneumatiky a je tak dosaženo velmi nízké hlučnosti jak vnější, tak vnitřní, protože vzduch není vtlačován pod běhoun. Pneumatika vypadá velmi dobře.
Dunlop představil na jaro 2013 svoji novinku Dunlop Sport Bluresponse. Dunlop zařadil tuto novinku do segmentu Standart, HP a částečně i UHP, a bude se vyrábě od 14 do 17 palců a de facto tak nahrazuje dezén FastResponse, SP Sport 01. Dezén je velmi podobný loňské novince Dunlop Sportmaxx RT. Nový dezén, ale bude poskytovat i mimo špičkový výkon na mokré a suché vozovce i velmi nízký valivý odpor a brzdné vlastnosti. Brzdná dráha byly oproti předchůdci zkrácena o 9% oproti konkurenci. Pneumatika má zcela novou směs s nízkou produkcí tepla, takže pneumatika se nebude přehřívat, ztrácet své vlastnosti a nadbytečně se opotřebovávat a změněný byl i tvar běhounu. Ze své kolegy Sportmaxx RT si pneumatika přinesla směs UHP, pro mokrý povrch, polymery odvozené od motorsportu, které se přizpůsobují nerovnosti povrchu vozovky. Novou geometrii mají dezénové bloky, které díky skosu lépe brzdní a nedeformují se při krátkém brždění, čím je dosaženo lepšího vedení pneumatiky a brzdných vlastností. Pneumatika má zároveň pevnější a jinak tvarovanou kostru, takže nedochází k deformací kostry a zároveň snižuje její hmotnost a nechybí ani lepší aerodynamický tvar.
Nokian zLine, je další z novinek finské gumárenské firmy Nokian. Jedná se o vysoce výkonnou UHP pneumatiku. Prakticky se jedná o nástupce s dezénem Z G2, se kterým poběží v souběhu, ale bude vyráběna ve velmi nízkých profilových verzích a bude vyráběna od 16 do 20 palců. Nová pneumatika je stavbou Z G2 velmi podobná. Novinkou jsou podobně jako u dezénu Line přepadové drážky, masivní vodní drážky, které jsou diagonálně vyřezány ve středových žebrech, leštěné hlavní drážky jsou u Nokianu už samozřejmostí a nechybí ani technologie golfového míčku, nebo li technologie tichých drážek. Pneumatika je konstruována na maximální výkon a tak nepřekvapí, že v mnoha rozměrech dosahuje hodnot A na mokrém povrchu. Běhoun pneumatiky má vícevrstvou strukturu a spolu se směsí UHP silika, je to ideální pneumatika pro vysoce výkonné automobily se sportovním charakterem.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 172 961 |
tento týden | 2 977 |
dnes | 327 |