Nokian zároveň mimo řadu Line obměnil i řadu zLine. Nový dezén nastávající generace nese název Powerproof. Podobně jako Wetproof je pneumatika zaměřená na vysokou přilnavost na mokru, odolnost vůči aquaplaningu a navíc Powerproof, který se bude vyrábět od 17 do 21 palcových velikostí na vysokou stabilitu při vysoké rychlosti a sportovně laděné jízdě. Pneumatika má dvě zony, vnitřnu stranu, tzv. bezpečnostní zonu na mokro, pneumatika drží přesnou jízdní stabilitu na mokru, odvádí vodu a drží pneumatiku ve stopě. Vnější zona zase zajišťuje přesnou a jistou ovladatelnost v zatáčkách. Nový tvar mají i hlavní odvodové drážky, které jsou nově lichoběžníkové. Drážky na hlavní ramenech mají na konci rozšíření, čímž se z nich stávají přepadové drážky, které vytlačují zbytkovou vodu do stran běhounu. Pneumatika zároveň dostala zcela novou směs Dynamic grip a je to poměrně revoluční směs. Funkční molekulové řetězce a polymery vytváří hustou a pružnou síťovou strukturu, která zajišťuje lepší přilnavost a odolnost než u předchozí generace pneumatik. Pneumatikou se budeme podrobně zabývat.
Nokian představil nástupce dezénu Nokian Line. Nový dezén nese název Nokian Wetproof. Narozdíl od spousty výrobců se Nokian zaměřil na zlepšení ve dvou směrech. Tím prvním je zlepšení přilnavosti a brzdné dráhy na mokré vozovce, ale hlavně odolnost vůči aquaplaningu. Nový dezén, tak dostal všechny technologie, které bojují proti vodě v zimních i letních vzorcích. Pneumatika dostala zcela novou směs Aqua Hybrid, která reaguje daleko rychleji na změnu teploty při přechodu ze suché na mokrou vozovku. Do pneumatiky byly implementována technologie Coanda, tu známe z WR A4. Tato technologie zajišťuje rychlejší odvod vody a tím zlepšuje přilnavost pneumatiky na vysokém vodním filmu.Pneumatika je tak rozdělena na dvě zony,bezpečnostní zona na mokru na vnitřní straně, zona pro stabilitu na vnější straně, dezénové krajní bloky jsou zpevněné a tužší, ale s měkčí směsí, takže pneumatika bude daleko lépe držet v zatáčkách. Nechybí samozřejmě technologie golfového míčku a technologie tichých bočnic. Pneumatika nahrazuje dezén Line ve všech jeho rozměrech. Pneumatikou se budeme detailně zabývat.
Continental představil pro sezonu 2019 nástupce dezénu EcoContact 5. Šestá generace, která přišla na trh po prakticky sedmi letech je velmi revoluční. A to hned v několika směrech. Dezén dostal samozřejmě trochu změn, má jiné středové drážky, jsou ostřeji řezané, mají geometrii, která více kopíruje směr jízdy, do pneumatiky byla nasazena zcela nová směs, která zásadně prodloužila kilometrový proběh o celých 20%. Tomu se věřit dá, protože EcoContact 5 toho moc nevydržela. Valivý odpor byl díky nové směsi snížen o celých 15%. Na mokru se brzdná dráha zkrátila o 6% vůči předchůdci a na suchu o 2%. Handling je lepší o 17%. A teď negativa. Odolnost vůči aquaplaningu je horší o 5%. A to je ještě více o 3% horší, než rozdíl mezi Bravuris 3 a Bravuris 5. Hlučnost zůstala stejná. Nicméně nechme hodnocení na samotný provoz, ale nebudu zakrývat, že se mi tenhle hon některých výrobců za co nejnižším valivým odporem moc nelíbí, protože už dříve to bylo na úkor některých vlastností, ale myslím, že aquaplaning by to odnášet rozhodně neměl.
Poměrně nečekaně po čtyřech letech Barum představil nástupce dezénu Bravuris 3. Nový dezén Barum Bravuris 5 je prakticky evolucí třetí generace. Důvod je jednoduchý a to je zlepšení hodnot na euroštítku, protože podle směrnice by pneumatika se starými hodnotami už pak nemohla vstupovat na trh. Takže s příchodem nového dezénu je samozřejmě i pár detailních změn. Dezén jako takový je velmi podobný, ale do středových bloků byly přidány stabilizační můstky, které pneumatiku drží na vozovce a způsobují lepší jízdní stabiitu při vyšší stupni ojetí. Zároveň pneumatika dostala novou směs, která zaručuje vyšší přilnavost na mokrém povrchu, jízdní stabilitu a přesnost jízdy. Krajní bloky dostaly jiný sklon místo drážek se zkosením, mají hrany celkový sklon. Došlo ke snížení valivého odporu. Bohužel ale zároveň došlo ke zhoršení odolnosti vůči aquaplaningu vůči třetí generaci. Popravdě to se mi moc nelíbí. Sice došlo ke zkrácení brzdné dráhy, ale ta zase není tak směrodatná, protože tam závisí i na zbytku auta. Ale odolnost vůči aquaplaningu je čistě jen a jen o pneumatikách. A tohle podle mě není krok dobrým směrem, Sice se zvýšila výdrž, snížila hlučnost, Brzdná dráha na mokru je lepší o 1%, na suchu o 3%, ale aquaplaning je horší o 2%, Pneumatika se bude vyrábět od 15" do 21" velikostech
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 807 |
tento týden | 1 823 |
dnes | 444 |