Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Nokian Powerproof:

Nokian Powerproof

Finský Nokian představil pro letní sezonu dvě novinky pro osobní automobily. Tu první určenou pro menší vozidla a vozidla střední třídy Nokian Wetproof jsme si představili v samostatné recenzi. V této si představime její "dvojče", určeno pro vozidla vyšší střední třídy, silné limuzíny a sportovně laděná auta. Nový dezén nese název Nokian Powerproof. Nahrazuje tak Nokian zLine, který se vyráběl od roku 2013 do roku 2018. Jak jsem již uvedl v recenzi Nokianu Wetproof, tak Nokian své pneumatiky opravdu posunul opět o kus dál. Nokian zLine byla špičková pneumatika na mokrou vozovku. Zvládla udržet automobil ve stopě i při hodně silném aquaplaningu, měla vynikající jízdní stabilitu, přesnost jízdy i výdrž. Její malou nevýhodou byla vyšší hlučnost od poloviny životnosti, ale to záleželo spíš na rozměru. Nokian Powerproof tak navázal pochopitelně na úspěch předchůdce a v testech si vedl v první sezoně velmi dobře. V rozměru 225/55 R17 německého autobildu skončila na druhém místě. V rozměru 225/40 R18 skončila na krásném čtvrtém místě v konkurenci nejtvrdších soupeřů z premiového pole a test rozměru 235/50 R18 s přehledem vyhrála. Tak si pojďme ukázat, čím si to nový dezén zasloužil a co je nového. 

Nokian Powerproof je asymetrická pneumatika. Její dezén je tvořený širokými leštěnými hlavními odvodovými drážkami a třemi středovými širokými žebry a vnitřním a vnějším krajním ramenem. 

Krajní ramena jsou podle nového modelu tvořeny tzv. zonami. Vnější zóna nazývaná Power zone, zajišťuje ovladatelnost na suché vozovce, přesnost jízdy, jízdní stabilitu a maximální přilnavost v zatáčkách. Tahle část pneumatiky je velmi inovanitivní. Drážky jdou hodně do stran, s vysokým stupněm zaoblení. Hrany zároveň nejsou rovné, ale mírně sešikmené, což zaručuje maximální přilnavost v zatáčkách když dochází k deformaci dezénu v zatáčkách. Krajní vnější žebro je zároveň opravdu velmi masivní, takže jeho naddimenzovanost je zvýšená oproti předchudci několikanásobně. 

Vnitřní zóna má na starosti všechno týkající se vody a brždění a nazývá se Wet Safety Zone. Vnější rameno má speciální systém drážek. Drážky jsou vroubkované s rozsířením směrem dovnitř k hlavní odvodové drážce. To zajišťuje, že voda vletí do drážky snadněji a usnadňuje průtok. Jakmile voda přepadne, nezapadne do ostrého žlábku, ale žlábek je zaoblený a voda snadněji a rychleji odtéká. Nokian tak už roky zlepšuje svůj systém odvodu vody, který je s každým modelem revolučnější. Tedy že nestačí vodu jen odvést, ale odvést ji co néjlépe a co nejrychleji. Vnitřní krajní rameno se tak pomalu stupňuje už od středu, když se podíváte na středové žebro, tak lichoběžníkové drážky jsou přesně proti trubkovitým drážkám. Tyto drážky zajišťují ochranu proti aquaplaningu, protože vstřebávají zbytkovou vodu. Mimochodem lichoběžníkové drážky v krajních žebrech mají svůj původ v koncepci Venturiho drážek používaných u dezénu iLine. 


Středová žebra jsou moc pěkně a nově řešená. Jsou velmi široká, jednolitá, bez nějakých velkých složitostí. Mají drobné zářezy na hranách pro absorbování zbytkové vody. Drážky jsou pochopitelně leštěné, to už by jinak u Nokianu nešlo a nechybí pochopitelně ani technologie golfového míčku pro tichý provoz a obtékání vzduchu. 

U pneumatiky byla zásadně snížená hlučnost. Pneumatika je i přes své určení sportovnějšího charakteru velmi pohodlná, díky konstrukci a zcela nové směsi. Směs pryže Dynamic Grip Compound zajišťuje maximální přilnavost i při dynamicky měnící se teplotě, když se prudce ochladí vozovka. Vícevrstvá stavba běhounu navíc zajišťuje velmi nízký valivý odpor. 


Pneumatika Nokian Powerproof je určená pro každého řidiče, který má velikost pneumatik od 17 do 20 palcových velikostí. Je to velmi bezpečná a velmi tichá pneumatika s vynikající přilnavostí a na dnešní dobu opravdu vysokým kilometrovým proběhem. Ať už jezdíte po dálnici nebo okreskách, pneumatika na ní bude díky své všestrannosti a finské preciznosti jako doma. 
návštěvníků stránky
celkem2 146 293
tento týden2 239
dnes257