Korejský Hankook představil pro zimní sezonu 2015 nástupce dezénu W442, pneumatiku Hankook W452. Hankook představil nový dezén hlavně z důvodu zlepšní hodnot přilnavosti na mokru, ale dezén je zcela nový a velmi dobře propracovaný. Dezén má nyní takový klasický tvar zimní pneumatiky posledních let. Klasické "V"éčko spojené od kraje do kraje s důrazem na střed. Pneumatika má tím pádem lepší jízdní stabilitu a přesnost vedení, ale hlavně jsou tím daleko zlepešný brzdné a záběrové schopnosti a to konkrétně o čtyři a pět procent oproti předchůdci. Pneumatika má navíc zcela novou konstrukci kostry, která zlepšuje jízdní stabilitu a lépe tlumí rázy, daleko lépe se chladí při vyšších teplotách a zároveň si udržuje optimální teplotu při jízdě na promrzlé vozovce a na mokru. Velmi pěkný a povedený dezén. Při své ceně je to velmi dobrá volba levnějších pneumatik.
Po loňských nových dezénech Matador MP92 Sibir Snow a dodávkové MPS530 Sibir Snow se modelová řada zkompluteje letošní novinkou pro malé kompaktní vozy a to dezén MP 54 Sibir Snow. Nový dezén nahrazuje MP 52 Nordicca Basic a nutno podotknout, že vzhledem k tomu, že se MP92 velmi povedla a MPS530 také a jsou to velmi povedené pneumatiky, dá se očekávat, že MP 54 nebude vyjímkou. Nový dezén má více agresivněji pojatý vzorek, který je tvořen masivním šípovým vzorkem a po vzoru MP92 má velmi ostré hrany. Zcela nové je také řešení dezénových bloků, které mají mezi sebou velmi široké drážky na odvod vody, pneumatika tak bude mít vyšší odolnost na mokré vozovce a bude velmi odolná vůči aquaplaningu. Hlavní rozdíl je také u středové části, tam už není středové žebro, ale podobně vytvarovaná středová dřážka s posílenými hranami pro vysoký záběr v hlubokém sněhu. Zclea nový je podle moderního trendu běhoun a tvar kostry. Nová pneumatika slibuje oproti předchůdci vyšší záběr na sněhu, brždění, přilnavost, životnost a velmi se mi líbí, že valivý odpor zůstal na stejné úrovni jako u předchůdce, což je z hlediska životnosti určitě pozitivum.
Michelin Alpin 5 je nástupce pilotní zimní pneumatiky michelinu - dezénu Alpin A4. A4 po čtyřech letech odchází a nutno podotknout, že dezén to byl na svojí dobu velmi povedený. Nicméně nějaké neduhy měl a ty by právě nový dezén měl odstranit. Dezény jsou si velmi podobné, ale přesto na první pohled rozdílné. První změnou už je tvar běhounu a kostry, která v podání nového dezénu není tolik zaoblená a disponuje ještě vyšším množství dezénových bloků a drážek pro odvod vody. Drážky navíc na středu nejsou spojené a netvoří tak už pomyslný jeden celkem jako u A4, ale jsou jako by přeložené přes sebe. Podobný systém můžeme vidět třeba u continentalu TS850, pomáhá to jízdní stabilitě, pneumatika daleko lépe drží na mokré vozovce, z čímž měla A4 trochu problémy a hlavně to pomáhá brždění, protože hrany se zarývají do sněhu. Další novinkou je ještě větší množství záběrových lamelek. Co se týče výdrže, tak pokud bude stejná jako u A4 bylo by to ideální, protože kilometrový proběh byl opravdu nadstandartně vysoký, ale to ukáže čas.
Continental uvedl na trh zimní novinku a nástupce velmi úspěšného a výborného dezénu Wintercontact TS830P. Nový dezén ponese název Continental WinterContact TS850P. Přiznám se zcela otevřeně, že mě nový dezén zcela nenadchnul. On totiž na první pohled nic nového nepřináší. Kdo pamatuje dezén WinterContact TS790, tak se může ptát, co je na TS850P nového, protože hlavní rozdíl mezi předchůdcem, po kterém nastoupila právě TS830P je to, že středový blok má směrově orientovaný tvar. Dezén je jinak orientovaný asymetricky. Co tedy můžeme od nového dezénu očekávat. Continental slibuje 2% zvýšení ovladatelnosti na suchu. Určítě díky poměrně složítému asymetricky řešenému dezénu bude pneumatika lépe brzdit, dále TS850P slibuje o 5% lepší přilnavost a záběr na sněhu. O to se mají starat větší úhly záběrových lamelek a jejich menší vzdálenost mezi sebou. Přiznám se, že TS830P jsem měl velmi rád, protože to po dlouhé době byla asymetrická pneumatika, která měla výborné vlastnosti na sněhu a byla velmi povedená i díky rozdilnému typu lamelek na vnějšku a vnitřku. Nový dezén má také tvar z důvodu toho, že TS850P se bude vyrábět i pro vozy SUV (v tom vidím spíš jako hlavní důvod finanční úsporu, než mít rozdílné dezény pro osobní a SUV vozidla). Nicméně nechme se překvapit, jak si TS850P povede
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 911 |
tento týden | 1 927 |
dnes | 548 |