Michelin pro zimní sezonu 2012-13 představil ve své nejvýkonější kategorii, vysoce výkonnou zimní pneumatiku, dezen Pilot Alpin PA4, jedná se o nástupce dezénu Pilot Alpin Pa3. Nová pneu bude určena pro velmi výkonné automobily. Dezén se bude vyrábět ve dvou provedeních jako asymetrický (na obr.) a směrový, který bude určen primárně pro automobilky porsche a pro tzv. homologavené pneu od výrobců. Nová pneu bude disponovat oblíbenými 3D lamelami s funkcí stabilgrip, pro zlepšené ovládaní na sněhu a ledu. Oproti předchůdci se bude o 10% chovat lépe na sněhu a o 5% na ledu. Pneumatika navíc díky směsi Helio Compound, která je použita také u dezénu Alpin A4 bude více flexibilní a bude lépe reagovat i při velmi nízkých teplotách.
Majitelé vozidel SUV se mohout tuto zimu těšit z nového dezénu Michelin Latitude Alpin LA2, nástupce dezénu Latitude Alpin. Nový dezén je taktéž směrový. U pneumatiky byl zlepšen brzdný výkon. Dále pneu podobně jako Pilot Alpin PA4 disponuje 3D lamelami s technologií Stabilgrip a také směs Helio Compound. Oproti dezénu Latitude alpin má pneu více , záběrových lamel a dezenových částí o a to o rovných 19 na celý obvod běhounu. Zároveň byl u pneu zvýšen komfort a stabilita při vysokých rychlostech.
Novinku na letošní sezonu ohlásila i původně rakouská gumárenská společnost Semperit, člen skupiny Continental. Oproti Speed Grip má pneu spoustu inovací, velmi dobře a pěkně propracovaný dezén. Nám osobně se tato pneu v této kategorii líbí nejvíce. Má velmi dobře řešené rovné záběrové lamely ve střední části a klasické lamely na hranách, takže pneu bude velmi dobře zabírat na sněhu a ledu a bude u ní velmi zlepšené boční vedení. Nám osobně hodně připomíná špičkový Kleber Krisalp HP2, který má lamely velmi podobně řešené. Pneumatika tak bude velmi tichá a přitom bude mít velmi dobrou trakci a záběrové vlastnosti.
Nokian pro zimní sezonu 2011 uvede na trh další novinku s názvem Nokian WR D3. Tato směřová šípová pneumatika je určena pro malé kompakty a vozy střední třídy. Pneumatika chrání před vznikem aquaplaningu na vodě i na rozbředlém sněhu díky šikmým a odsazeným hranám v přední části dezénového bloku. Toto nové inovační řešení efektivně odvádí rozbředlý sníh a vodu z dezénových drážek.Odvod sněhu a vody z kontaktní plochy pneumatiky je urychlován leštěnými drážkami. Pneumatika díky směrovému dezénu výborně zabírá v hlubokém sněhu a na ledu. Šikmé odsazené hrany v přední části dezénového bloku efektivně odvádějí vodu a rozbředlý sníh z dezénových drážek a zesilují tak přilnavost pneumatiky na mokrém a zledovatělém povrchuDezén Cool Touch Design omezuje tření a zahřívání způsobené nadbytečným pohybem lamel. Díky nízkému valivému odporu pneumatika snižuje spotřebu paliva a množství emisí CO2. Nokian WR D3 nahrazuje velmi oblíbený Nokian W+ v rozměrech od 13 do 17 palců.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 895 |
tento týden | 1 911 |
dnes | 532 |