Rakouský semperit, který je členem koncernu Continental představí pro zimní sezonu 2014-15 nástupce dezénu Master-Grip. Nový dezén bude stejně jako předchůdce určen pro vozidla nižší střední třídy a malé kompakty. Oproti předchůdci dezén má nový dezén posílenou středovou část, respektive místo drážky bylo přidáno středové ozubné obvodové rameno. Z velmi dobrého a velmi úspěšného dézénu Speed-Grip 2 si pneumatika vzala krajní bloky, které zajišťují boční stabilitu a jsou velmi dobře řešeny. Mimochodem toto řešení je použito i pneumatiky Continental TS830, TS850. Dezén je tvořený dvě různými typy záběrových lamelek. Na středu jsou klasické cik cak lamely a po kraji kostkové, které zajišťují vysokou odolnost na mokré vozovce a zároveň toto řešení zajišťuje, že se bloky nadměrně neopotřebovávají. Ve středových klopených blocích je krásně vidět koncernové řešení, které je použito i u Continental TS850 a zajišťuje záběr v hlubokém sněhu. Pneumatika má zároveň optimalizovaný běhoun a tvar kostry. Což by dle mého názoru mělo zajišťovat tišší a komfortnější jízdu a šetrnější zacházení s krajními dezénovými bloky.
Goodyear po necelých třech letech od nástupu dezénu Ultra Grip 8, představil pro zimní sezonu 2014-15 jeho nástupce a to konkrétně Ultra Grip 9. Výměna byla už opravdu žádoucí, protože je třeba si po třech letech přiznat, že UG 8 nebyla úplně dobrá cesta . Nicméně Goodyear na UG8 ukázal kam až lze zajít při zaoblení dezénu. Nový dezén už by podobnými inovacemi disponovat nebude a goodyear u ní šel opravdu na jistotu. A vrátil se k osvědčené skladbě dezénu, který byl použit u Ultra Grip 7+ a který byl vynikající. bloky budou na středu spojené a budou tvořit jeden celek, odvod vody bude zajištěn příčnými odvodovými drážkami a brždění budou zajišťovat příčné drážky mezi bloky a záreveň budou podporovat záběr a odvod přebytkové vody.
Dunlop pro zimní sezonu 2013-14 představil novinku pro malé vozy a vozy nižší střední třídy, dezén Dunlop SP Winter Response 2. Pneumatika je konstruována podle nejnovější technologií, nechybí nová konstukce, která se tolik neprohýbá, nechybí ani design hladké bočnice a zcela nová směs. Tyto prvky mají za následek velmi nízký valivý odpor, který se pohybuje mezi B až E. Největší změnou je orientace dezénu. Tady musím říct, že to bylo pro mě velké překvapení. Nový dezén je totiž směrový, starší dezén byl asymetrický. Nutno ale podotknout, že původní dezén se mi velmi líbil a byla to vynikající pneumatika hlavně na mokru a byla velmi komfortní. Nicméně je třeba říct, že pneumatikak v žádném případě za svým předchůdcem nezaostává. Pneumatika díky směrovému dezénu bude velmi odolná vůči aquaplaningu, má velmi hustou lamelovou sít s opěrnými body a systém 3D lamel v ramenní oblasti zajišťuje vynikají vedení v bočním směru a záběrové vlastnosti na sněhu.Navíc bloky mají zámkové uspořádání, takže nemůže dojít k jejich vzájemnému nepřirozenému posunu. Velmi dobře je vyřešen systém zaběru ve středové části, kde nahromaděný sníh spolu s řešením šípu zvětšuje záběr středového žebra a pneumatika bude velmi dobře zabírat v hlubokém sněhu. Pneumatika se bude vyrábět od 14 do 15 palců.
Slovenský Matador má pro zimní sezonu 2013-14 také novinku a tou je dezén MP92 Sibir Snow. Ona už byla částečně představená minulý rok pro vozy SUV, ale letos se MP92 dostane i do osobního segmentu. Nutno podotknout, že pneumatika vypadá opravdu velmi dobře. Jakožto nástupce velmi dobré pneumatiky MP90 je nový dezén o něco více dravější a konstruovaný na vysoký záběr. Nová pneumatika se vyznačuje také asymetrickým dezén s vysokým množstvím ostrých hran pro vysoký záběr na sněhu. Pneumatika má o 8% posíleny brzdné vlastnosti na mokré vozovce, o 3% zvýšený záběr na sněhu a také bude o něco více komfortnější. Matador dělal vždy velmi dobré pneumatiky, dá se tedy očekávat, že nová pneumatika nebude za svým předchůdcem rozhodně zaostávat. Touto pneumatikou se budeme podrobněji zabývat v následujících měsících.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 171 872 |
tento týden | 1 888 |
dnes | 509 |