Slovenská gumárenská firma Matador, představila pro zimní sezonu 2013-2014 novinku pro osobní automobily. Nový dezén má název Matador MP92 Sibir Snow a je nástupcem velmi úspěšného dezénu Matador MP59 Nordicca, který se vyznačoval hlavně obrovským kilometrovým proběhem, výdrží a záběrem na sněhu. Matador MP92 se bude vyrábět od 15 do 18 palcových velikostí a už loni byl představen ve verzi pro vozidla SUV a tam se bude vyrábět od 16 do 19 palcových velikostí. Matador vždycky vyráběl vynikající zimní pneumatiky, které se vyznačovali výbornými vlastnostmi na sněhu, ale hlavně životnosti. Dodnes jsou například dodávkové pneumatiky Matador jedny z nejlepších co se týče kilometrového nájezdu a to mluvím opravdu ze zkušenosti stálých zákazníků. Ale vraťme se zpět k letošní novince Matador MP92, kterou si pojďme představit.
Matador MP92 Sibir
Snow, je stejně jako předchůdce pneumatika s asymetrickým dezénem, tedy s odlišnou vnější a vnitřní
stranou. Na první pohled zaujme dezén svým ostře pojatým tvarem. To už samo o sobě zaručuje
vynikající záběr v hlubokém sněhu. Další velmi zajímavou inovací jsou velice široké odvodové drážky,
což oceníte hlavně na břečce, při dešti, ale i při záběru na sněhu, protože sníh bude dostatečně
odváděn, ale zároveň nejde k zalepení dezénu, ale dojde k zachycení sněhu a tím i lepšímu záběru.
Dezén pneumatiky je orientovaný zaoblením na střed. Výborné je sklopení vnějších a vnitřních
dezénových bloků, což zaručuje mimojiné výbornou adhezi v zatáčkách, ale také nízké opotřebení
krajních bloků.
Velmi zajímavým počinem je smysl záběru dezénu. To není vyloženě z fotek na první pohled vidět, ale pneumatika zabírá jako diagonálně ve směru k dezénu, toto fakticky naznačuje sešikmený dezén a jeho orientace, kdy dezénové bloky, které jsou v páru zabírají v páru spodní částí bloku a horní, která má trochu jiný úhel sklonu se stará o záběr a brzdné vlastnosti při jízdě do zatáčky.
Vnější strana pneumatiky (obr. níže) má na starosti jízdní stabilitu, tuhost dezénu v bočním zatížení při jízdě do zatáčky a přilnavost na mokré vozovce. Záběrové drážky jsou navíc v úhlu ke klopení, takže pneumatika bude i velmi dobře zabírat v zátáčkách na zasněženém povrchu.
Vnitřní strana pneumatiky (obr. níže) má za úkol starat se o odvod vody z dezénu snížení rizika aquaplaningu, ale hlavní její funkcí jsou brzdné vlastnosti na mokré vozovce. Díky asymetrickému dezénu, který je na vnější straně zesílený, tak vnitřní strana zároveň zajišťuje lepší vyvážení běhounové směsi, což pomáha mimojiné životnosti.
Samotný záběr na sněhu a zajišťuje hustá siť cik cak lamelek, které jsou velice pěkně, čistě, nenáročeně řešené, mají oblý tvar, takže se nebudou obrušovat na suché vozovce, ale přitom mají pravidelnou geometrii sklonu, podle úhlu sklopení dezénového bloku. Jednoduché čisté řešení, které je osvědčné a kterému se rozhodně nedá nic vytknout. Ještě se trochu vrátím k tvaru dezénových bloků. Je tam ještě jedna trochu skrytá výhoda uložení dezénových bloků do párů. Tou výhodou je jízdní komfort. Protože pneumatika při odvalování vydává zvuk, tak pokud je dezén po celém obvodu stejný, tak může docházet k vnitřní hlučnosti uvnitř vozidla. To je u Matadoru potlačeno právě různých tvarem dezénového bloku v horní a spodní části, kdy tvar narušuje zvukový tok a rozmělňuje ho. Pneumatika tak bude určitě velmi komfortní, protože toto řešení se osvědčilo u mnoha jiných pneumatik.
Vím, že obvykle čekám se soudy a recenzemi aspoň jednu sezonu, až uvidím jak pneumatika bude vypadat na autech stálých zákazníků při přezouvání na další sezonu, ale v tomto případě musím udělat vyjímku. Pneumatika se mi moc líbí a je neuvěřitelně dobře propracovaná. Pneumatika je defakto určena pro každého řidiče, který chce bezpečnou, kvalitní pneumatiku, která ho nezklame, to vše při neuveřitelně nízké ceně. Celkem s jistotou tak mohu tvrdit, že s pneumatikou budete spokojeni a Vaše investice se Vám 100% vrátí. Koncern Continental, do kterého Matador spolu s Barumem a Semperitem patří, poslední roky vyvíjí jeden lepší dezén než druhý. Už Semperit Speed-Grip 2, který byl uveden před dvěma lety vhodil rukavici do řekněme hodně klidných vod gumárenského trhu a faktem je, že jejich heslo Testováno v Alpách bylo zcela pravdivé a 100%. U Matadoru tomu tak určitě nebude jinak. Continental se snaží aby všechny značky v jeho koncernu byly vynikající a nutno podotknout, že se jim to daří na výbornou.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 146 267 |
tento týden | 2 213 |
dnes | 231 |