Francouzská gumárenská společnost Michelin, představila pro zimní sezonu 2014-2015 novinku a nástupce velmi úspěšného a výborného dezénu Michelin Alpin A4, který se vyráběl od roku 2010. Nový dezén nese název Michelin Alpin 5. Nový dezén navazuje na úspěchy svého předchůdce, ze kterého vychází a odkaz Alpin A4 je v novince jasně vidět. Recenzi dezénu Alpin A4 si můžete přečíst ZDE a tak si můžete dezény porovnat. Nový dezén se bude vyrábět od 15 do 17 palcových velikostí. Nový dezén je vyroben z ohledem na lepší hodnoty EU štítků a zlepšení jízdních vlastností na mokrém povrchu a jízdního komfortu. V testech se zatím pneumatika příliš neprojevila, protože došlo k nasazení dezénu až v létě. Testy na další sezonu se dělají většinou v lednu a únoru a tak v testech je většinou ještě dezén Alpin A4, vyjma testu ADACu, který v rozměru 195/65 R15 pneumatiku otestoval, michelinka obsadila 7. místo kvůli slabším výsledkům na suchu. Michelin tak doplatil na novou metodiku ADACU, kde i když na mokru, sněhu a ledu byla prakticky jedna z nejlepších, tak dle výsledků na suchu ji to automaticky posune pod pneumatiky s lepší známkou z této zkoušky. Dále byla pneu otestována v rozměru 205/55 R16, magazínem Auto Motor und Sport, kde skončila na čtvrtém místě.
Nový dezén Alpin 5 je podobně jako A4 směrový. A4 v roce svého uvedení přišla s relativně převratným řešením dezénu zaobleného profilu s odvodem vody. Nový dezén tuto hranici ještě o kousek posunul a to tím, že dezénových bloků do tvaru jasného písmene V, je ještě po obvodu více než u předchůdce. Což má za následek ještě vyšší odvod vody a nedojde tak k zahlcování drážek.
Někomu mohou dezénové bloky připadat příliš úzké a může Vám připadat, že tak úzké bloky pneumatiku neudrží, nebo, že lamelky nebudou mít dostatečný záběr....Naopak. Tím, že jich je daleko více, je tak záběrová síla rozložena do větší plochy a pneumatika díky svému tvaru běhounu má daleko vyšší schopnost přilnavosti.
Z mého pohledu je největší změna ve středu pneumatiky. Alpin A4 měla u některých rozměrů trochu problém na mokré vozovce na vysokém vodním filmu, kdy se pod středem držela vrstvička vody, která neměla kam odejít a byla tlačena pod pneumatiku, tím docházelo ke ztrátě přilnavosti. Michelin to vyřešil tak, že centrální část upravil tak, že blok, který je spojený v jeden celek s druhou stranou je do poloviny dezénu perforovaný a voda má možnost odejít do odvodových drážek. To je výborné řešení, navíc se tím střed i ochlazuje a nedochází k jeho přehřátí na suchu a k plovoucímu efektu.
Na záběrových lamelkách zůstalo prakticky vše při starém i krajní bloky mají stejné klopení. Což je dobře, protože to bylo opravdu vysoce funkční řešení a osobně tak nevidím důvod proč to měnit.
Za zmínku stojí drobrné zářezy na bočnici hned pod vnějším dezénovým blokem. To je velmi dobré řešení. Když jedete do zatáčky a pneumatika se jízdou deformuje, tyto vroubkované drážky zajišťují jízdní stabilitu při jízdě na sněhu i komfortní projev pneumatiky při jízdě do zatáčky.
Michelin novinkou rozhodně nezklamal. Navíc je pneumatika vyráběna podle nového programu Michelin Total Performance, což je zjednodušeně řečeno program Michelinu, kdy jsou pneumatiky vyráběny s ohledem na maximální výkon při obrovských stupních zátěže při testování.
Michelin Alpin 5 je pneumatikou určenou pro širokou škálu vozů od středních kompaktů pro vysoce výkonné limuzíny a velmi silná vozidla. Je to bezpečná premiová pneumatika s opravdu vysokým kilometrovým proběhem a vynikajícími vlastnostmi.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 146 293 |
tento týden | 2 239 |
dnes | 257 |